kroatia II

Päivä 3:  Kolmas päivä meni mulla vähän sisällä makoiluksi, sillä mulle tuli kuumetta jossain vaiheessa päivää. Päätettiin sitten käydä lääkärissä, jonne parin mutkan kautta sitten löydettiin. Lääkärissä ei jouduttu onneksi kauan odottamaan, ja kiitos eurooppalaisen sairasvakuutuskortin (jonka saa ilmaiseksi, suosittelen hankkimaan) lääkärikäynti ei maksanut mitään. Lääkärin määräämä antibioottikuurikaan ei ollut  kallis, euroissa noin 1,40.  Loppupäivän siis makoilin asunnossa katsellen netflixiä.

Päivä 4: Neljäntenä päivänä meillä oli varattu matka Splitin edustalla sijaitsevalle Brač- saarelle, joka on Adrianmeren kolmanneksi suurin saari. Mun olo oli jo huomattavasti parantunut, joten aamulla menimme Splitin satamaan josta matkasimme saareen pienellä laivalla, joka oli alunperin rakennettu Yhdysvalloissa toisen maailmansodan aikaan. Laivalla matkan hintaan sai ilmaiseksi erilaisia juotavia. Matka saarelle kesti noin 2,5 tuntia. Laiva jätti meidät pois Bol- nimisessä kylässä, jossa sijaitsee Kroatian yksi suosituimmista rannoista, Golden Horn Beach. Ranta oli hieno, ja se vesi, niin upean kirkasta! Vietimme muutaman tunnin rannalla auringossa löhöillen sekä uiden, jonka jälkeen menimme vesitaksilla takaisin satamaan, josta laiva taas lähti. Paluumatkalla laivalla oli ruokatarjoilu, ja sää muuttui pilviseksi ja matkalla oli aika kovaa aallokkoa, jonka takia matka takaisin kesti hieman kauemmin. Päästiin kuitenkin hyvin takaisin, ja illalla käytiin vielä syömässä ulkona.

Päivä 5: Keskiviikoksi meillä ei ollut mitään suunnitelmia, vaan aamupäivällä päätettiin lähteä eräälle Splitissä sijaitsevalle Kasuni- nimiselle rannalle. Hotellin omistaja, johon törmättiin sattumalta kun oltiin lähdössä, oli niin ihanan avulias että heitti meidät omalla autollaan kyseiselle rannalle.  Ranta oli vähän kauempana keskustasta, ja siellä oli enemmän ehkä paikallisia kuin turisteja.Lähettiin päivällä takaisin keskustaan bussilla, ja mentiin hetkeksi asunnolle viilentymään. Päivällä käytiin syömässä yhdessä meksikolaistyylisessä ravintolassa, ja illalla mentiin kaupungille vielä kiertelemään ja ostelemaan tuliaisia.

2 kommenttia

1. Wau upeita reissukuvia! :) Ja sulla on ihanat bikinit :D

1. Kiitos paljon! Itekin oon super tykästynyt noihin bikineihin, ja vieläkin hämmästelen sitä miten löysin h&m:stä bikinit jotka oikeasti istuvat hyvin :D