kroatia I

Päivä 1: Lähettiin puoli kahden  aikaan yöllä ajamaan Helsinkiin, josta lähti lento siinä puoli seitsemän aikaan. Tai itseasiassa lento oli melkein tunnin myöhässä, koska joku matkustaja oli unohtanut passinsa bussiin jolla meidät kuljetettiin lentokoneelle. Lento ei ollut mun osalta hirveen mukava, sillä mulla alkoi flunssa just sopivasti perjantaina päivää ennen kun lähettiin. Väsymyksen, vähäisen syömisen ja flunssan seurauksena mua rupes huimaamaan hirveesti yhessä vaiheessa lentoa. Muutuin kuulemma ihan kalpeaksi ja äiti katso parhaaksi taluttaa mut makaamaan käytävälle, joka olikin ihan hyvä ajatus sillä matkalla pyörryin ja heräsin siihen kun 6 ihmistä tuijottaa mua ylhäältä päin, ihan kun jossain leffassa, haha. Olo parani kun makoilin vähän aikaan siellä lattialla, ja loppulento sujuikin sitten ihan hyvin eikä mulle tullut yhtä huono olo enää.  Perillä Splitissä oltiin joskus 11 aikoihin, ja paikka, mistä oltiin varattu asunto, niin sieltä tuli omistaja hakemaan meidät kentältä. Asunto oli ihana vanhaan kivitaloon tehty, siellä oli pieni keittiö sekä ehkä maailman hienoin suihku!  Lauantaina laukkujen purkamisen jälkeen otettiin pienet päiväunet, sitten mentiin vanhaan kaupunkiin kiertelemään.  Ostettiin matkalla postikortit, sekä ihanaa italialaista jätskiä (mitä on pakko aina ulkomailla saada). Splitin vanha kaupunki on upea, se on rakennettu Diocletianuksen palatsin ympärille, joka on Rooman antiikin ajoilta. Pieni vanhan kaupungin alue on täynnä pieniä ja kapeita kujia, jotka olivat täynnä erilaisia ravintoloita, kauppoja ja baareja sekä kahviloita.

Päivä 2: Toisena lomapäivänä mulla oli vähän kipeempi olo ja päivällä vähän sateli, joten päätettiin lähteä Splitin suurimpaan ostoskeskukseen. Mentiin sinne paikallisella bussilla, sinne oli matkaa n.5 km keskustasta. Ostarissa oli yli 160 liikettä, mutta ei kierretty niistä varmaan puoliakaan. Jos flunssa ei olisi painanut, olisin heittämällä viettänyt siellä varmaan koko päivän, haha. Iltapäivällä tultiin takaisin asunnolle, ja illemmalla lähettiin kävelemään rantakatuja pitkin poispäin keskustasta. Matkalla tsekattiin venesatama sekä pari kolme rantaa, joista viimeisin oli melko iso ja todella nätti. Otettiin siellä parit kuvat ja käveltiin eri reittiä takaisin.

2 kommenttia

1. Todella kauniita reissukuvia! Kroatia on ehdottomasti yksi niistä kohteista, joissa haluan vielä päästä matkailemaan. :) Olen kuullut siitä paljon hyvää ja nämäkin kuvat todistavat kohteen kauneutta ♥

1. Kiitos paljon! Suosittelen kyllä lämpimästi Kroatiaa, oli todella kaunis ja erittäin monipuolinen matkakohde, ainakin tuo Split missä olimme :)